Natur og yoga – og godt nytt år

Jeg avsluttet 2016 med en tur og jeg startet 2017 med en tur.

img_3540

31. desember 2016

img_3544

1. januar 2017

Og på turen i dag, slo det meg hvor utrolig mye det gir meg. Det å gå en tur, gir så uendelig mye glede og hverdagslykke.

I julen har jeg vært slått ut av influensa. Samtidig har jeg strevd med å takle bortgangen til min kjære venninne. Dessuten gikk min kjære, gode farmor bort. Det har vært mye å forholde seg til.

Når jeg da på grunn av influensa ikke har orket noe særlig, vært lite ute og kunnet være lite i bevegelse, og virkelig ikke hatt overskudd til så mange juleselskaper også fordi jeg forsøkte å spare energi til to begravelser, så har jeg virkelig måttet stå i det som kom. Det har vært krevende.

Jeg har gjort den yogaen jeg har orket. Merker jo at formen har vært dårlig når jeg har ligget i en rolig avspenning og ristet av feber, så mye at musklene nesten ikke har klaret å slappe av.

Da er det godt å huske på at det går over. Influensa og forkjølelse går over. Og etterhvert som kroppen har fått hentet seg inn litt, så har turen kunnet forlenges fra en utmattende tur rundt kvartalet, og til favorittoppen min i hele verden.

Det ble en fantastisk tur i sola i dag. Takknemlig.

Jeg ønsker alle gamle og nye lesere et godt nytt år. Jeg håper det blir fylt med hyggelige, gode og fine stunder, og kreativitet, glede, fellesskap og varme.

2 thoughts on “Natur og yoga – og godt nytt år

  1. Det er et ord jeg er blitt så glad i. Ordet: livgivende.
    Livet er så skjørt. Og så finnes det samtidig så mye som gir og støtter livet – her og nå.
    Det ordet tenker jeg på når jeg leser det du skriver
    om turer, natur og yoga
    og om tomrom og farvel.
    Gode ønsker til deg inn i det nye året
    gode ønsker om livgivende dager.

    Likt av 1 person

Vil du kommentere?

