Bloggserie om yoga?

Jeg kom på dette torsdag kveld. Da var jeg så heldig at jeg hadde fått holde temakveld om Yoga som selvhjelpsverktøy, arrangert av Spiseforstyrrelsesforeningen og lokallaget Oslo og Akershus. Det gikk enklere enn forventet å snakke i to timer om yogaen i livet mitt.

Det ble en så god erfaring og opplevelse, og det har vært så spennende og lærerikt å forberede seg. Publikummet var engasjerte, supre, varme og interesserte og kom med  gode spørsmål og innspill underveis. Jeg syns den dynamikken fungerte så bra.

Tilbake til bloggserien.

Ettersom yoga betyr så mye for meg, og bloggen har ligget sånn delvis i dvale det siste halvåret, så kom jeg på at jeg kunne blogge om foredraget. Et tema for hvert innlegg. Give or take.

Jeg vet at jeg vil ha glede av det, og jeg håper jo at det kan være litt interessant for dere som trofast leser bloggen og dere som tilfeldigvis klikker dere innom.

Da vil det komme 1-2 innlegg i uka, er ambisjonen. Første forhåpentligvis allerede i dag. Også kan det jo hende at det dukker opp noe annet innimellom.

Veien blir til mens man går 🙂

5 thoughts on “Bloggserie om yoga?

  1. Å-ja!
    Det hadde vært spennende å få lese mer av refleksjonene dine om yoga.
    Så fint, også, å lese om at du holdt temakveld, og at det ble en god opplevelse.
    Jeg liker at du skriver «jeg vet jeg vil ha glede av det».
    Glede er viktig
    – jeg leter for tiden; etter det som gjør meg gladere,
    og legger merke til gleden,
    og øver på å gi meg lov å ta imot.
    Yoga gjør meg glad – ofte.
    Gode ønsker!

    Likt av 1 person

    • Å, takk for så hjertelig respons, I 🙂 Det gleder og varmer.
      Jeg blir glad for å lese at du skriver at du leter, for i det ligger det nysgjerrighet og håp. Jeg vet at det er tøft når glede er fraværende eller lite tilgjengelig. Jeg håper du klarer å finne tilbake til det som pleide å gjøre deg glad, og at du finner flere ting. Det er klokhet i det du skriver, at du legger merke til gleden, jeg håper du har støtte også på din vei.
      Yoga, ja – jeg tror aldri jeg noen gang har angret på at jeg har gått på en yogaklasse. Det gjør at jeg føler meg bedre, og noen ganger hjelper det også at tiden kan gå mens jeg ligger på matta. Gode ønsker til deg.
      Varm klem

      Lik

  2. Tilbaketråkk: 8. Yoga for et hvert humør/ energinivå | Learning to dance in the rain

  3. Tilbaketråkk: 9. Yoga, oppmerksomt nærvær og pust ved angst, selvskading og bulimi | Learning to dance in the rain

  4. Tilbaketråkk: 10. Yogaglede – Antigravity yoga for frykt | Learning to dance in the rain

Vil du kommentere?

