Tilbakeblikk: Angst – et lite glimt inn

Dette skrev jeg 30. november 2014. Angsten var i stunder i noen perioder ganske sterk og nesten overveldende. Kom brått og uventet. Jeg husker jeg kjempet med den mange ganger. For ikke å bli helt overmannet av den ute blant folk. For ikke å løpe av gårde, kaste fra meg alt jeg bar på, begynne å hyperventilere og strigråte på gata.

GJØR DEG LITEN

HOLD PUSTEN

SE NED

LØP

Du sier «FARE!».
Du sier «L Ø P».
Du sier «HOLD AVSTAND!»
Du sier «BLI USYNLIG»

Du presser i brystet mitt, du piper i ørene mine, du trykker i hodet mitt, du nummer meg, du øker pulsen min, du tvinger frem tårene, du holder igjen pusten, du slipper ut små hikst.

Makes no sense – yet all the sense in the world.

Vil du kommentere?

