Noen ganger kan man kanskje bare skrive noe

uten at det skal bety noe eller ha noen spesiell mening. Skrive noen ord, for å opprettholde og ufarliggjøre.

Kanskje for å bryte en slags skrivesperre eller skrivesensur?

Noen ganger kan man kanskje bare skrive noe for å bryte vei for andre tanker som egentlig vil frem? Så får de komme når de er klare, veien er ryddet.

Fordi skriving også er gøy.

Og kanskje i blant bare kan få være litt meningsløst og fritt ordfyll på en skriblemandag.

2 thoughts on “Noen ganger kan man kanskje bare skrive noe

  1. Har det litt på samme måten. Har ting jeg vil dele, men når jeg skriver dem ned blir det for kort til et innlegg (i mine øyne), eller jeg føler at jeg bare ramser opp ting jeg har gjort og burde reflektert mer eller noe. Føler liksom at jeg ikke vil legge ut ting som ikke er «viktige» eller «gode» nok, og ender ofte opp med å ikke skrive noe som helst ;/ .

    Lik

    • Tror nesten alle som skriver kan kjenne på akkurat det i blant. Egne forventninger og krav, hva er bra nok og viktig nok. Det er ikke alltid så enkelt å forholde seg til, og noen ganger blir skrivepausen lang. En ting som kan hjelpe meg, er å tenke at det ikke er noen andre som visste hva det var jeg egentlig hadde tenkt å skrive. De har ikke alle mine tanker å sammenligne sluttresultatet med 🙂 Noen ganger hjelper det meg også å friskrive i noen minutter for å løsne på skrivesperren. Ønsker deg lykke til med skrivingen!

      Likt av 1 person

Vil du kommentere?

