Et usannsynlig prosjekt

Jeg la en avokadostein i en blomsterpotte, fylte på med jord og satte den på balkongen. Glemte den helt, og lot den halvdrukne gjennom hele sommeren.

Jeg lot den være allikevel – for tja, tålmodighet kan vise seg å gi uttelling. Men jeg satte den til slutt inn siden det liksom aldri stoppet å regne.

Jeg hadde vel ikke helt troen på dette prosjektet, det var mest et morsomt lite eksperiment, men så:

Avokadosteinen trivdes tydeligvis i halvdruknet tilstand. 🙂

Og deretter skjøt den virkelig fart:

IMG_3884

Og i dag:

Storkoser seg i sola 🙂

Så nå er jeg egentlig litt spent på hva som skjer videre – og hvordan denne eksotiske lille saken vil like den kommende vinterkulda.

Vil du kommentere?

