Når mørket lurer i krokene…

… med de kjente, vonde tankene…

…er jeg i ferd med å innse at jeg har funnet tilstrekkelig med lys til å holde det unna.

En navigering i tanker, for å komme ut av tanker…

…og i tankene finner jeg også lyset og knaggene…

…når jeg minner meg på at jeg har klart å holde mørket unna før…

…og jeg kjenner at knaggene hjelper…

…bare tanken på knaggene hjelper.

Da forstår jeg at jeg har funnet de riktige knaggene…

…og at jeg vil kunne finne dem igjen…

…hver gang jeg trenger dem.

Eller nye…

…når jeg må.

2 thoughts on “Når mørket lurer i krokene…

  1. Glad du klarer å holde tankene unna 🙂 ! Kan forsvinne ned i mørket selv, som oftest tidlig på morgenen når jeg nettopp har våknet, men er blitt flinkere til å minne meg på at det blir bedre utover dagen og sånn. Viktig med sånne «knagger».

    Lik

Vil du kommentere?

