Sommergjest – hils på Mio :)

Mio er en 1 år gammel hannkatt som skal bo hos meg litt i sommer mens Mios mamma er på ferie. Jeg tror han må være den snilleste og kjærligste katten jeg har møtt noen gang!

SAMSUNG CSC

Han fant seg raskt til rette 🙂

SAMSUNG CSC

Vi er litt uenige om når det er greit å være veldig kosete. Når jeg benytter toalettet for eksempel. Det var så bra 😀 Jeg hadde lukket døren, også kaster jeg tilfeldigvis et blikk mot døren. I glippen mellom dør og kant, ser jeg et par katteøyne og litt pels «du er der inne, ikke sant?». Jeg ler, og i neste øyeblikk stikkes det frem en liten pote i glippen «jeg vil være der du er». Ha ha ha.

Han er glad i vasken og dusjen etter at den er brukt. Ellers har han virkelig FORELSKET seg i en lenestol 😀 Der ligger han mye. Også om jeg tar en treningsøkt på stuegulvet. Da kan han ligge i stolen «sin» med hodet liksom vridd til siden og se på meg med et typisk katteblikk som kan romme alt. Jeg lo så armene mine knakk sammen, da jeg sto i planken 😀

Også i en liten leilighet er det nye ting å utforske. I dag for eksempel:

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

he he he 🙂 Morsomt å observere han og hvordan han opplever verden.

Han var tøffere med vaskemaskinen enn støvsugeren – som jeg tror kanskje er alle katters store skrekk. Bråker, beveger seg og ting forsvinner inn i den. Skjønner jo hvorfor det er tryggest å gjemme seg

"jeg hater støvsugeren..."

«jeg hater støvsugeren…»

Bortsett fra at han er veldig våken rundt kl 4-4.30 er det veldig trivelig å ha Mio som sommergjest.

SAMSUNG CSC

Da dukket det opp en katt på bloggen igjen 🙂

5 thoughts on “Sommergjest – hils på Mio :)

      • Hvis jeg forlater et rom i et minutt eller to, kommer hun tassende etter 🙂 !

        Og ja, mye selskap og glede med dem. Forleden lå jeg i senga en morgen, og hunden satte seg ved døra så jeg trodde hun ville på tur. Men neida, hun bare ville at jeg skulle stå opp så hun kunne hoppe opp i senga og krølle seg sammen på hodeputen min 😀 .

        Liker

Vil du kommentere?

