Selvhat, møt Yoga

Fritt etter virkeligheten.

Selvhat: Jeg hater meg selv.
Yoga: Du er bare en tanke.
Selvhat: Jeg hater meg selv.
Yoga: Du er fremdeles bare en tanke, men jeg kjenner du ikke vil gå videre enda.
Selvhat: Jeg hater den jeg er.
Yoga: Du er en tanke som stikker dypt, jeg kjenner det. Det er greit at du er her.
Selvhat: Jeg tåler ikke å være meg selv.
Yoga: Det er greit at du er her. Jeg rommer deg.
Selvhat: Jeg hater meg selv og jeg vil ikke være meg selv.
Yoga: Jeg rommer deg. Jeg puster dypt. Jeg tåler deg.
Selvhat: Jeg er trist.
Yoga: Jeg rommer deg. Jeg puster dypt.
Selvhat: Jeg er fylt av sorg.
Yoga: Jeg puster. Jeg tåler deg.
Selvhat: Det er vondt å være meg nå.
Yoga: Jeg rommer deg. Det er greit.
Selvhat: Jeg gråter.
Yoga: Det er ikke farlig. Jeg holder deg. Jeg rommer deg. Jeg tåler deg.
Selvhat: Jeg gråter.
Yoga: Jeg er her. Jeg puster gjennom deg.
Selvhat: Jeg er klar for å gå videre nå.
Yoga: Jeg tåler deg, ser du.
Selvhat: Jeg kommer tilbake.
Yoga: Jeg er her.

4 thoughts on “Selvhat, møt Yoga

  1. Så sterkt, sårt og vakkert å lese, ble rørt og trist på en gang. Du skriver veldig bra ❤ Så bra du har funnet noe som er der og som rommer og aksepterer deg, et sted du kan være deg selv og god nok. Det er så vondt når selvhatet vokser og får rom, noe det ofte og fort får mye av desverre. Da er det godt det finnes noe annet som er større og mer aksepterende enn selvhatet, veldig fint å lese ❤ GOd klem til gode du ❤

    Likt av 1 person

Vil du kommentere?

