Selvfølelse vesentlig

Jeg hoppet på en mulighet til å fortelle litt om mine erfaringer med spiseforstyrrelser, og hva jeg har funnet som har hjulpet meg på veien ut av den.

Jeg ble intervjuet av en veldig trivelig journalist, fikk full frihet på gjennomlesning og resultatet kom på trykk i lokalavisen i hjemkommunen min i dag.

Snip20150617_1

Klikk på selve bildet, så linkes du videre til nettversjonen. Artikkelen er på side 8. Ved besøk i arkivet er det utgave 17. juni 2015. Avisen kommer ukentlig, og havner etter hvert i arkivet på nettsiden til Bærumsavisen – http://ab-avisene.no/ )

Det vekket en hel del greier da jeg begynte å snuse på tanken. Og noe som var utrolig fascinerende, var at jeg faktisk snuste på tanken. Jeg tenkte «ja, dette har jeg litt lyst til å gjøre selv om det kjennes ubehagelig og usikkert ut». Det hadde ikke skjedd for kort tid siden.

Jeg har hatt et trøblete forhold til hjemstedet mitt. Barne- og ungdomsskoleårene var ikke enkle. Jeg har skrevet litt om mobbing tidligere, blant annet i dette innlegget, og det bidro til at jeg ikke var komfortabel i lokalmiljøet og at jeg ville vekk fra både miljø og mennesker.

Dermed opplevdes denne artikkelen i ukesavisen kanskje som et lite oppgjør med noe i fortiden. Kanskje jeg var klar for å ta det nå.

Selvfølelse. Jeg brenner jo for tematikken «tro på deg selv» og «du er god nok som du er» – for det er så utrolig viktig, og jeg merker så godt hvor mye lettere hverdagen og livet er når selvfølelsen stables mer og mer på plass.

Jeg vet at det kan være mange årsaker for at man utvikler en spiseforstyrrelse, og at veien ut er ulik, men jeg er overbevist om at den veien blir enklere å gå etter hvert som man blir tryggere og tryggere på at «Jo, jeg ER god nok som jeg er».

For vi ER det

2 thoughts on “Selvfølelse vesentlig

  1. Jeg blir så ufattelig stolt av deg som gikk ut i avisen så åpent og så fantastisk også, du er bare helt fantastisk!! 🙂 Tror slike handlinger hjelper så mange flere enn man kan ane, også seg selv kan det hjelpe, en slags oppreising. God klem til gode du ❤

    Likt av 1 person

    • Tusen takk, Lilly! Så utrolig hyggelig å lese ❤ Ja, jeg merker jo selv hvor viktig det er å lese om andre med problemstillinger jeg kan kjenne igjen, som har kommet seg gjennom det vanskelige. Og ja, jeg tror også at det hjelper en selv, kanskje ved at man tar et slags eierskap over historien sin og aksepterer sin egen opplevelse, gir seg selv plass. God klem til deg ❤

      Liker

Vil du kommentere?

