Spiseforstyrrelse til bry

Det tror jeg er et godt tegn. Når spiseforstyrrelsen begynner å KOMME I VEIEN for det livet jeg vil leve.

En bulimirunde kommer i veien for en spennende artikkel, en løpetur kommer i veien for en yogatime eller en hyggelig vennestund, et utsultet hode kommer i veien for fokus, konsentrasjon og tilstedeværelse.

Spiseforstyrrelsen blir et forstyrrende element, en fokustyv. Den er blitt til bry. Den kommer i veien. Da er den nok sakte, men sikkert PÅ VEI UT av livet mitt, da kanskje?

For jeg vil heller ha artikkelen, yogaen, vennene og tilstedeværelsen + konsentrasjonen.

Livet.

7 thoughts on “Spiseforstyrrelse til bry

  1. Ja, jeg tror det er ett godt tegn når du retter fokus mot, ser alle ulempene og setter ord på de 🙂 Å ikke bare godta at du går glipp av ting, men faktisk ser at du kan ha det bedre. At du også fortjener å leve i nuet ❤ Varmer å høre slike positive refleksjoner gull ❤

    Likt av 1 person

  2. Godt å lese!
    Det høres ut som et ganske stort skritt. Når spiseforstyrrelsen går fra å være en strategi som kjennes som en hjelp (gjetter jeg – sånn er det med mine vanskelige strategier i alle fall)
    til å være til bry (eller nettopp en forstyrrelse) i det du erfarer gjør deg godt.
    Jeg heier på stadig mere plass til lesestoff og yoga og venner og alle slags hverdagsgleder!

    Likt av 1 person

    • Takk – I – Det er så fint å lese det du skriver, og jeg setter stor pris på at du kommenterer på innleggene mine. Ja, fra å være en hjelp til å bli en strategi som ikke lenger fungerer. Og fra å ikke stole på at de nye gode strategiene er nok, til at de får overvekt og blir løsningene og valgene 🙂 Det kjennes som et stort steg i retrospekt, men føles som en saktegående (stillestående) prosess svært lenge.
      Takk som heier på meg 🙂 Heier på deg og! Sender varme tanker på din vei gjennom egne vanskelige strategier.

      Lik

  3. Dette kjenner jeg meg godt igjen i. At sf’en ikke lenger gir meg det den gjorde før. Jeg vil, som du, mye heller bruke tid på alt det andre. På livet.
    Jeg er i allefall på vei, og gleder meg til å komme dit du er, og enda lenger.

    Du skriver så fint. Fortsett med det 🙂

    Likt av 1 person

    • Hei 🙂 Så fint å lese at du merker at sf ikke gir deg det samme lenger. Det er et kjempestort steg på veien ut av dens grep. Ønsker deg virkelig lykke til på veien fremover, og gode dager og opplevelser 🙂 Takk som leser og kommenterer. Det setter jeg veldig stor pris på.
      Varm klem

      Lik

Vil du kommentere?

