Går det an å bare ha en dårlig dag?

Går det faktisk an å bare HA en dag der jeg tenker at jeg vil avslutte alt, fordi alt virker håpløst og meningsløst. Bare ha det sånn, og liksom ivareta meg selv?

Går det an å ha en dag der jeg bare aksepterer at jeg føler meg udugelig og verdiløs? (Svenskene sier det så mye bedre – värdelös – Det sier så mye mer)

Går det an å bare tillate at humøret er der hvor jeg bare vil skjule meg fra verden.

Det er de dagene der:

når jeg gjør en feil = er jeg feil
når jeg sier noe dumt = er jeg dum
når jeg blir irritert og sint = er jeg en forferdelig person
når jeg blir sliten = vil jeg avlyse og avslutte alt

Går det an å tillate seg at det bare er sånn? Også ivareta seg selv?

Å akseptere at dette kanskje ikke er den dagen da jeg finner på de mest spennende tingene i verden.
Å akseptere at alt jeg skulle gjort, kanskje ikke blir gjort i dag.

Går det an å bare ha en dårlig dag uten å tenke at det er et dårlig liv?

Beveger meg fra sorthvitt mot en gråsone, merker jeg.

2 thoughts on “Går det an å bare ha en dårlig dag?

  1. Veldig interessant og viktig innlegg og ikke minst påminner, for det er så alt for lett på en dårlig dag gjøre det om til et dårlig liv. Klarer man å kjenne det og akseptere at det er en dårlig dag og det kommer en ny dag imorra tror jeg man får mer ro og lettere også kan få en god dag neste dag. Du har virkelig tatt mange sterke steg og takk for du deler dette her som er med å sette igang mine tanker om mine dager ❤ God klem

    Lik

Vil du kommentere?

