Lei

Jepp, nå er jeg lei. Så dette blir en skikkelig utblåsning.

Jeg er lei av psyken min – jeg er lei av tankene. Jeg er lei av de utrolig, nesten uutholdelig vonde følelsene, jeg er lei av den tidvise tomheten, jeg er lei av håpløsheten, jeg er lei av frustrasjonen.

Jeg er MØKK lei av at jeg føler det som om jeg sitter fast. For jeg sitter ikke fast. Det går bare så langsomt, at jeg ikke kan spore endringene. Gi meg 6 måneder, liksom.

Jeg er drittlei av at jeg er så redd for å føle at jeg ikke har noe valg. For har jeg ikke noe valg, da blir jeg et offer for min egen situasjon.

Jeg er ikke et offer. Jeg har valg, jeg har handlekraft.

Jeg er lei av at nedturen ikke går over av seg selv, og jeg er lei av at jeg føler meg så utakknemlig og egoistisk som ikke bare klarer å «velge den bort». Men andres nedturer og vanskelige perioder har jeg full forståelse for. For jeg VET at det ikke bare er å tenke positivt, eller å velge bort. Det krever en skikkelig innsats! Mye jobbing med seg selv. Helst, kanskje, ikke alene.

Jeg er lei av å være så redd, så full av angst, så egentlig kontrollert av tvangspregede tanker rundt mat, kropp og trening.

Jeg er drittlei hele kaoskarusellen. Som jeg tviholder meg fast på. Skal ikke ramle av karusellen, nei. Skummelt å ramle av i høy fart.

Jeg er GLAD for at jeg kan skrive. Jeg er takknemlig for at det gir meg noe å skrive. Jeg finner mening i å sette ord på ting. Jeg famler meg frem til motet til å skrive det jeg vil, uten frykt for at jeg skal føle meg helt håpløs og udugelig, og verdiløs.

Jeg er drittlei denne nedturen, og så blir jeg sint fordi jeg er lei, og fordi jeg også har det vondt. «Ulovlige» følelser, «ulovlig» å innrømme.

Sinne kan være en god drivkraft, for sinne skaper mye energi. Den energien kan vendes mot noe konstruktivt. Dessuten – føler jeg sinne, er jeg ikke tom. Win!

Jeg kommer til å føle meg håpløs nå, flau, fjern og rar. Men ER det så farlig?!!

Vil du kommentere?

