Hva gjør man med en nedtur?

Nedturene.

Jeg kan ikke hoppe over dem, jeg kan ikke gå rundt dem.

Jeg klarer ikke helt å like dem heller, de er så rå, vonde, såre, og kanskje også litt skumle.

Jeg kan ikke hoppe over dem, kan ikke hoppe over en dag. Jeg må liksom gå alle trinnene for å oppdage nedturen, innse at jo – der var den igjen, flate den ut, stabilisere, finne fotfeste, og snu den, og så tusle meg oppover igjen, eller ut av hullet.

Det som jo er så … tøft? … er at, i motsetning til en dag som har 24 timer i seg, så vet jeg aldri hvor lang tid dette skal ta. Hvor lang tid tar fasene?

Men det går litt oppover igjen nå, tror jeg. Eller – jeg prøver å kjenne at det går.

Det var dette jeg har tenkt på, å leve livet med utfordringene. Hvordan ser det ut? Jeg forsøker å finne ut av det for min egen del. Prøver.

Også har jeg glemt å kjøpe tulipaner, selv om det har vært både torsdag og tirsdag. Jeg laget en greie, nemlig – tulipantirsdag eller -torsdag. Hverdagsgledene 🙂 Ny mulighet i morgen!

Motgift mot januarmørket. Eller bare fotoglede 🙂SAM_2549

2 thoughts on “Hva gjør man med en nedtur?

  1. Gode ønsker
    inn i dager som gjør vondt.
    I dager som ikke kan hoppes over, og som ikke gir pusterom.
    Blomster til deg selv er en god plan. Hverdagsglede og hverdagstrøst.
    Jeg bruker blomster sånn, jeg også.
    Kanskje dette ble en tulipantorsdag, tross alt…. Eler kanskje er det blomsterfredag i morgen…..
    Gode ønsker en gang til!

    Lik

Vil du kommentere?

