Ikke SÅ mye annerledes da…

Og grunnen til at jeg nå syter er fordi jeg er blitt syk – også er det bare en virusgreie, eller noe. Ikke noe verre, men jeg må ta det med ro. Og det merkes at det er slett ikke heeeelt så enkelt når det er «tvungen» hvile, som når det er selvvalgt hvile. Så annerledes er blitt lettere, men dette var litt mer enn jeg ønsket…

Jeg merker at dette absolutt trigger en god del greier, og det er søren meg et basketak å holde destruktive strategier i sjakk.

Jeg har faktisk holdt to symptomer unna 2015 (0 selvskading, 0 bulimi!), og tanken var liksom at dette skulle gå greit. Jeg får testet dette nå.

For jeg merker at absolutt INGEN trening, vekker en god del uro, angst, spenninger, grums og bare MASSE – og så skal jeg liksom være snill og grei med meg selv, IKKE bruke selvskadende strategier.

Jeg prøver. Så jeg syter. Men jeg PRØVER!

4 thoughts on “Ikke SÅ mye annerledes da…

  1. Du syter ikke – du skriver om hvordan du har det. Her og nå. Takk for det.
    God bedring og gode ønsker!
    Vær tålmodig med deg selv.

    Liker

  2. Hei du!

    At du har klart deg med 0 selvskading og 0 bulimi er jo rett og slett fantastisk!! Det fortjener en gedigen klapp på skuldra! Håper du klarer å se det, og å annerkjenne deg selv for den jobben du har lagt ned for å klare det.
    Jeg vet virkelig alt om hvor utrolig vanskelig det er å holde disse destruktive strategiene i sjakk. Det krever mye mer å temme dem, enn å utøve dem. For sistnevnte har vi jo gjort i årevis, de sitter i ryggmargen og utløses automatisk når enn vi trenger dem.
    Håper du fortsetter å gjøre det rette, det vanseklige. Så vil de skumle, destruktive trollene på sikt bli mindre og mindre.

    Jeg heier på deg 🙂

    Liker

Vil du kommentere?

