Å krysse grenser

I går delte jeg et blogginnlegg på min facebookside. Det om å finne sin egen verdi. (Jeg brenner egentlig en del for akkurat det). Bloggen min er åpen, men ikke i fullt navn. Jeg har linket den til facebook tidligere, så det er egentlig ganske mange som kjenner til den – allikevel er det alltid så merkelig å bryte den veggen liksom. Krysse grensen mellom mitt mer personlige, og den «offentlige» meg – som egentlig ikke er en fin fasade i noen retning. Det er ikke som om jeg har prøvd å vise en fasade egentlig. Selv om jeg jo viser en fasade jeg og, gjennom det jeg viser. Grubling… grubling… grubling…

Uansett så føles det rart og sårbart å bryte den grensen. Og jeg kan bli litt redd.

Hva er det jeg er redd for når jeg gjør det?

Jeg er redd for å ikke bli akseptert som den jeg er. Jeg stoler ikke på mottakelsen.
Men når det er sagt – er jeg ikke egentlig mest redd for å vise hvem jeg er? Og selv akseptere meg selv?

Jeg gjør meg noen erfaringer, gjennom å blogge og dele noen innlegg innimellom. Små påminnelser. Jeg er her. Dette er mine tanker. Dette mener jeg. Jeg er her. Jeg har noe jeg vil si. (Jeg har litt lyst til å dele det med deg, nå tør jeg).

Kanskje er jeg redd for reaksjonene, men jeg krysser grensen i blant. Blir tryggere. Erfarer at det ikke er så skummelt, så farlig. Våger å tro på meg selv.

Vil du kommentere?

