Hodet er for fullt

Og i mangel av en kjapp løsning, som å skru av toppen på hodet, snu meg selv opp ned og riste ut alt rusk og rask – skriver jeg dette. En rotete liste i tilfeldig rekkefølge.

  • Er full av tanker for tiden og det blir rotete.
  • Er sliten av at jeg både jobber med meg og mot meg samtidig.
  • «Styggen på ryggen«, låta til OnklP og de fjerne slektningene, er så bra. Er så utrolig flott at teksten er så ærlig og ekte. Så modig. Så bra!!
  • Det ligger en uro, negativ undertone, vanskelig og vond fornemmelse under alt for tiden.
  • Jeg oppsøker følelsen fra forrige onsdag, da jeg hadde skikkelig overskudd – fysisk og psykisk. En god dag.
  • Jeg er takknemlig for mindfullness – som har gjort at jeg nå klarer (i blant) å faktisk stoppe opp og endre tempo, trekke pusten og stille meg selv noen spørsmål i det stille når jeg kjenner at angsten kommer.
  • Det er dritt når jeg ikke klarer å få den mentale pausen til å fungere tilstrekkelig
  • Det sitter en selvkritiker på skulderen min som trekker meg ned for tiden, jeg vet den er der og jeg prøver å tja… se den, vedkjenne at den er der, se på realiteten, realitetssjekke, ignorere den, nå – dele den.
  • Jeg er ikke god nok.
  • Jeg blir sliten av å tenke at jeg skulle vært så mye mer. Mer av hva???
  • Jeg går rundt med det som føles som kronisk dårlig samvittighet fordi jeg føler at jeg ikke strekker til.
  • Jeg kjenner at jeg blir skikkelig deprimert (og ikke sånn «deppa» man bare sier i blant), når det går for lang tid mellom hver gang jeg gjør noe som virkelig gir meg glede.
  • Det å holde seg gående – alltid gjøre noe, fylle timeplanen – er en måte å unngå å kjenne etter hvordan man har det – I KNOW for jeg har gjort det lenge.
  • Jeg er takknemlig for at jeg våget å blogge om selvskadingen – det var det skumleste jeg gjorde i forrige uke, men det er en av disse tingene som gir mening på sikt.
  • Kjempeskummelt å åpne opp – dele noe sårbart – men så blir jeg møtt så fint, egentlig. Jeg prøver å ta det til meg. Takknemlig ❤
  • Jeg har gjort i hvert fall en bra ting denne uken – og det var å støtte Kirkens bymisjon med 80kr + 20 kr for middag og kaffe til noen som gruer seg til jul. En god sak. Det var enkelt. Det ga glede. Lettere å være snill med andre.
  • Jeg sliter med skriveselvsensur om dagen – ingenting blir bra nok (for det var noe nytt…), så jeg skriver og skriver, omskriver og sletter og lukker ned. Kanskje blir det noe av det.
  • Det er pussig å ha så mye på hjertet, så mange tanker som jeg vil ha ut, så mye jeg vil skrive – også blir alt bare en salig grumsete blanding. Kanskje blir det bra til slutt.
  • Veldig rart å skrive dette innlegget – tømme hodet. Få surret ut av hodet.

God fredag til dere, takk som leste. Skulle gjerne kommet med noe oppmuntrende som avslutning, men er litt på melankolsk musikk nå… Men det er jo alltid denne da…

Må se den filmen snart.

Vil du kommentere?

