En 10 minutters pep talk

Skriv i 10 minutter for å muntre opp meg selv, finne mot og trygghet. Inspirert av inspirerende skriveutfordringer fra Daily post.

Når jeg står foran noe jeg gruer meg for, som jeg ikke vet hvordan kommer til å gå fordi jeg aldri har gjort det før, blir jeg fort usikker og redd.

Jeg skal ikke la dette overskygge lysten til å gjøre en god innsats. Jeg vil finne i meg selv motet og tryggheten, roen og pusten, driven og lysten. Jeg vet dette er der og jeg vet at det vil hjelpe meg til å gjøre det utrygge mer overkommelig.

Jeg tviler på at jeg har noe å bidra med, og jeg tviler på at det jeg bidrar med blir bra nok. Selvfølgelig gjør jeg det, den platen har jo gått på repeat i mange år. Den har jeg nå også mulighet til å pause.

Det er greit å bli usikker, når det er noe jeg ikke har gjort før. Men hvor galt kan det gå? Og hva er det verste som kan skje?

Jeg tror dette vil bli bra, og jeg gleder meg på et vis til å stå der og ikke helt vite hva som kan skje. Jeg gleder meg til å utfordre meg selv, til å kjenne på at uansett hvordan det går så møter jeg opp og bidrar med hele meg.

Jeg deltar, jeg gjør noe nytt, jeg lærer noe om meg selv. Jeg gleder meg!

Dessuten – her skulle det kommet en punch line, men den kom jeg ikke på 🙂 Og jeg bryr meg ikke. Det er ikke manglene som teller, det er hvordan jeg takler å ha de manglene – tror jeg.

courage

4 thoughts on “En 10 minutters pep talk

  1. Likte utrolig bra den siste, det er ikke manglene men hvordan man takler de. Livet har mange utfordringer,, svakhet er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen ❤ Du er kjempe sterk og fighter skikkelig, jeg er stolt av deg og dine ord hjelper meg å lese, så du gjør noe viktig med å være deg og dele av deg ❤
    Gode klemmer ❤

    Likt av 1 person

    • Hei, Lilly! Takk for fin kommentar 🙂 ❤ I blant er det enklere å reise seg igjen enn andre ganger, men det er en styrke å klare det! Tusen takk for tilbakemelding, det setter jeg virkelig pris på ❤ Varm klem

      Lik

  2. Hei, jeg kom tilfeldigvis over bloggen din i dag. Så mye fint du skriver 🙂 Det er veldig normalt å føle usikkerhet og kanskje også redsel ved nye ting og utfordringer, tenker jeg. Og akkurat som du skriver er det viktigste å delta og prøve det man kan 🙂 Og selv om noen ganger usikkerheten seirer over gleden før man hopper ut i det, kan det jo være at det blir vellykket – og at man er glad i ettertid for at man tok sjansen. Da har man i alle fall erfaringen med seg, uansett utfall 🙂 Godt sagt ved at det ikke er manglene som bør være i fokus, men hvordan man håndterer de!

    Ha en fortsatt fin høst-uke 🙂

    Likt av 1 person

Vil du kommentere?

