Sommer, sol, sjø og yoga på taket

4-5 dager med dette var, klisjeaktig nok, balsam for sjelen 🙂
IMG_2971

Sol, sjø, varme – ok, veeeeldig varmt om natten når du ikke helt vet hvor du skal gjøre av deg. Men kroppen smelter (hodet også i blant), så man fungerer litt saktere, litt roligere, litt mindre intensitet.

IMG_2972

Alicante i Spania – nytt sted for meg, et flott feriested. Har vært i området tidligere – i Provence. Samme kystlinje. I Frankrike kaller de den vel Côte d’Azur, i Spania tror jeg den kalles Costa Azul, basically er det jo kystlinjen som går langs sørlige Frankrike og Spania – et paradis for sikkert hundretusenvis av mennesker.

SAMSUNG CSC

SAMSUNG CSC

Det var spennende å oppleve et nytt sted, og helt fantastisk på stranda! Jeg innser at jeg elsker å bade og være i vann. I mange år tror jeg det var problematisk for meg å skulle være på stranda, ligge på stranda, vise meg i bikini. Jeg har ikke tenkt så mye på det, men jeg tror det har ligget der i bakgrunnen som en demper, en skygge. Noe som har gjort det lite fristende å dra på stranda, og vanskelig å være til stede i øyeblikket for å nyte her og nå. Vanskelig å slappe av og nyte øyblikket når du hele tiden er i hodet og tenker, sammenligner og graver nedover i dystre, kjipe tanker.

Om dette ikke er 100% problemfritt enda, så er det i hvertfall uendelig mye enklere å ikke la det hindre meg. Det har jeg merket de siste 2-3 årene når jeg har vært på stranda om sommeren. Gleden over å være i vannet overskygger totalt frykten, usikkerheten, skammen ved å vise seg i bikini.

Jeg ELSKER virkelig å være i vannet – være vektløs, flyte med bølgene, leke med bølgene, svømme under, gjennom og over store (men ikke for store 😀 ) bølger, svømme under vann, ligge på ryggen og se på himmelen. Vektløs, fri, leken, sterk nok til å holde seg oppe, og samtidg redd for havets enorme krefter, der en selv blir så uendelig liten og svak. Følelsen av å bli omfavnet av dette uendelige store, varme (helst 🙂 ) vannet. Dypet. Du blir så liten. Det er så befriende. Elsker det. Totalt her og nå.

Frihet.

Yoga ble også med til Spania. Det var bare naturlig å ta med matta, prøve selv, utforske og gjøre det som fristet og lå tilgjengelig. Så det har blitt litt yoga, på egen hånd, på et tak, med fantastisk utsikt, om morgenen, med varm vind og en gradvis varmende sol som stiger høyere og høyere på en nydelig himmel. Lyset var fantastisk, så inmari blått, skarpt, lyst, sterkt. En annen opplevelse enn å være i et yogastudio. Har hørt andre snakke varmt om dette, nå har jeg opplevd det selv. Takknemlig.

IMG_2974

Takknemlig for turen, selskapet, muligheten og opplevelsene.

2 thoughts on “Sommer, sol, sjø og yoga på taket

  1. Så godt at du har gitt deg selv dager med så mye fint i!
    Både sjøbad og yoga er gode «steder» å være i øyeblikket på – og å kjenne på at øyeblikk kan være gode – sånn er det for meg.
    Gode ønsker om dager med yoga – og kanskje med flere bad også, selv om du er i Norge og sommeren er på hell…

    Lik

    • 🙂 Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Ja, jeg er så enig – både bading og yoga gir en egen ro og følelse av velvære. Og glede 🙂 Moro å leke i bølgene. Så godt at du også finner glede i yoga!
      Yogaen vil alltid være tilgjengelig er jeg i ferd med å oppdage, bading er litt mere sesongbetinget 😉
      Gode ønsker til deg 🙂

      Lik

Vil du kommentere?

