Morsom fundering

I dag så jeg at noen har søkt på Google og blitt ledet videre til meg. Det skjer med ujevne mellomrom, og av hensyn til personvern og slike fine ting, så har blant annet Google gjort det vanskeligere å se hvilke søkeord som leder videre til en blogg, blant annet.

Jeg har egentlig slått meg til ro med dette, og har ikke tenkt så mye på det, men blir i blant litt nysgjerrig på hva folk søker på som leder dem til meg.

I dag så jeg at noen har søkt på «slutt med selvforakt» og kommet til min side. Jeg aner ikke om vedkommende fant noe som tilfredstilte eller vekket interesse, på bloggen min, men jeg ble litt glad og takknemlig for at et slikt søk ledet til meg. For jeg baler jo med denne selvforakten. Den er sterkt og mindre sterkt til stede i livet mitt og gjør noen (mange) ting vanskelig å gjennomføre og andre ting lett å opprettholde. Jeg strever med, jobber for å bli kvitt, endre eller forstå og kanskje tåle å leve med, denne selvforaktsfølelsen (lunefulle sak). Det er en tøff, krevende, saktegående og lærerik prosess.

Dermed kjentes det litt fint at et tilfeldig søk, gjort av en som kanskje ønsker det samme – å bli kvitt, lære om og forstå eller romme selvforakt, alt etter hva som er mulig – leder til min blogg. Noe med bekreftelse, forståelse og fellesskap. Dagens fundering. Morsomt 🙂

Takknemlig.

Vil du kommentere?

