Du blir det du tenker

Noen ganger VIRKELIG tenkt over dette? Det slo meg i dag, når jeg surrer rundt i hodet mitt på jakt etter et fredelig og vennlig sted. Som ikke finnes akkurat i dag. I mitt hode.

Så da blir jeg liksom en råtten mark på innsiden, og HALLO – hva skinner gjennom og ut på overflaten da liksom? Om ikke akkurat den råtne marken virkelig synes på utsiden, så har jeg ikke akkurat den bunnsolide selvfølelsen og troen på at JEG ER BRA og JEG ER NOK, til at det som stråler ut er 100% ekte glede og ærlige følelser.

Nope – i dag er det et helhjertet forsøk på en maske som jeg håper viser i hvert fall at jeg delvis henger sammen. Som jeg håper viser at jeg ØNSKER å kunne være en positiv person. Som jeg håper viser at jeg VIL egentlig noe mer, noe annet, noe bedre enn det jeg føler på innsiden.

Jeg kompenserer med smileys, med store smil, med positiv tenking i håp (!?) om at det skal stemme – DU BLIR DET DU TENKER – så jeg kan SNU det som foregår i hodet mitt. Jeg forsøker å leve det.

Det er en kamp uten like mot egne tanker. En, akkurat nå daglig, indre kamp mot meg selv. Det er interessant. Jeg håper det stemmer – DU BLIR DET DU TENKER:

JEG ER GOD NOK
JEG ER BRA
JEG HAR NOE BRA Å BIDRA MED

Tilfeldig valgt blant noen ofte spilte låter om dagen:

3 thoughts on “Du blir det du tenker

  1. Hei! Tips! Sjekk ut Byron Katie på youtube. Hun sier mye bra (og en del noe overdrevet) rundt akkurat det med negative tanker. Jeg synes at en del av det hun sier gir mening og kan være verdifullt å ta med seg i hverdagen 🙂

    Lik

Vil du kommentere?

