Yoga for å holde ut

Det er ikke første gangen jeg tyr til yoga når jeg ikke vet hva annet jeg kan gjøre. Det gjør meg godt. Det er verre når jeg gjør noe mot meg selv, når jeg ikke vet hva annet jeg kan gjøre. Det gjør meg ikke godt.

Yoga: pusten – matta – meg.

I dag kjentes det som det eneste som ga mening å gjøre. Yoga. Det som ga meg et trygt holdepunkt. Det ga en trygghet, et trygt sted å lande med alle ting og tang som jeg ikke slipper unna. En trygg og varm pause. Yogaen pakker meg inn, som et teppe, og rommer meg. Når jeg trenger mer enn meg selv for å klare det.

I dag var det verdens beste tilfeldighet å finne en yogaklasse.

2 thoughts on “Yoga for å holde ut

  1. Jeg synes det er fint at du skriver om yoga. Og jeg synes du skriver fint om yoga.
    Jeg kjenner meg igjen.
    I det å gjøre det som gjør vondt – eller det som gjør godt – for å holde ut.
    Og i at yoga kan være det som gjør godt.
    Jeg heier på deg
    og på yoga
    og på det som gjør deg godt!

    Lik

    • Takk skal du ha. Det var godt å lese det du skriver. Ja, jeg opplever at jeg kan finne mye god støtte og trygghet i yoga, som igjen kan gjøre at jeg står stødigere og tryggere igjen. Og kanskje med noen nye tanker etterpå. Veldig varmende at du får noe av det jeg skriver. Jeg setter virkelig pris på at du deler med meg. Gode tanker til deg

      Lik

Vil du kommentere?

