Valg i hverdagen

Av en eller annen grunn føler jeg nå at jeg utleverer mine minst flatterende og sytete sider når jeg skal skrive dette her, men jeg bare gjør det. Så får jeg heller kjenne på den gode, gamle fylleangstfølelsen jeg får etter at jeg føler jeg har vist eller sagt for mye, eller vært for tydelig. Eller at jeg føler meg barnslig…

Valg i hverdagen.
Noen strever med valget om de skal ha karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig til middag, andre strever med valget om de skal beholde middagen eller ikke.

Noen sliter med å velge mellom rød eller blå tannbørste, andre strever med om de skal selvskade eller ikke.

Hverdagen er som den er. Noen slitsomme valg er bedre enn andre. Sånn er det. Sånn er min hverdag. Nå. Og jeg legger inn den hardeste innsatsen for å holde det gående. For å bekjempe skadetrangen, spesielt. Det krever sitt. Det syns bare ikke. Spiseforstyrrelsen skal også bekjempes, det er bare vel heftig å krige to harde slag på hjemmebane samtidig. Når det kun er meg på mitt lag, og jeg ikke alltid er på mitt lag en gang. Det kjempes for hverdagen. Det kjempes for et liv som kan leves.

Sytete? Vel, sånn er det.

2 thoughts on “Valg i hverdagen

Vil du kommentere?

