Bra helg

I går var jeg på IKEA (smågrøss) med en venninne (supersnilt!) og fikk tak i gulvunderlag – ha ha  ha, de kaller det «dansegulv» – og hagemøbler (mer enn jeg hadde trodd!). Fikk nesten tak i en tv-benk også (hallo shoppeguri). Gikk fra reol til reol og plukket deler – typisk IKEA-stil – kom til siste reol og siste del – guess what…. TOMT. Så 0 TV-benk, men gulvunderlag og bord+2 stk stoler til balkongen.

IMG_2823

Før IKEA var jeg på en yogatime – antigravity yoga – det er en helt utrolig time. Ved hjelp av en hengekøye/ slynge som henger i taket kan du henge opp ned, svinge, dingle, fly, sveve, og LE. Det er lek 🙂 Du får slappet av, åpnet opp, benyttet tyngdekraften til å komme inn i hofteleddsmuskulaturen og forlenge ryggen.

Jeg føler meg omtrent alltid 3 cm høyere og lett som en sky etterpå. Utrolig digg. Også er det gøy 🙂 Det hender det er litt skummelt å skulle stole på at slyngen holder, i blant er det litt for skummelt. Ikke at slyngen ikke holder, den tåler 500 kg, det handler jo heller da om den indre frykten. Men dette er en snill måte å nærme seg det på. Om du har mulighet til å prøve noen gang, anbefaler jeg det på det varmeste. Keep your mind open, you might just laugh 🙂

Legger til en youtube-video her med grunnleggeren av Antigravity yoga, Christopher Harrison. Nivået har vært mer begynnervennlig på timene jeg har vært på, forresten 🙂 :

I dag har jeg vært på spa med en annen venninne – det skjer sånn ca aldri. Men i dag var det hele pakka – havsaltskrubb, oljemaske med varmeinnpakning (pakket inn i plast med varmeteppe over deg – det var mye bedre enn jeg klarer å forklare) – og massasje + fotmassasje.

Det er sånne ting man gjør kun for å være snill med seg selv. Det har ikke vært så enkelt alltid, men jeg har liksom hatt en plan om å gjøre noe sånt en gang i blant. Det gikk fint. Du blir behandlet så varsomt og diskret at det går ca nesten helt greit å glemme kroppen litt.

Totalopplevelsen var skikkelig god, og jeg kan godt tenke meg å gjøre noe lignende igjen. Kanskje bare massasje.

Det føles rart og bra å kalle et innlegg «Bra helg». Merker at dette er litt utypisk meg, å blogge om spa og IKEA-besøk, men så har jeg jo bare holdt på i 4 måneder, snart, så jeg har kanskje ikke helt skapt meg en bloggstil enda… 🙂 Dette er jo også hverdagen. Eller, ikke spa akkurat 🙂

Helgen så langt har i hvertfall vært skikkelig bra! 🙂

Vil du kommentere?

