En herlig dårlig dag

Det er LENGE siden en dårlig dag ikke har innebåret skikkelig selvhatende tanker, som har bikket over i ganske så selvhatende handlinger og påfølgende deprimerende grå tåke, med tomhet og fravær av glede, følelser.

I dag har jeg hatt en herlig god gammeldags dårlig dag. Kanskje skyldes det pms, kanskje skyldes det at jeg over en lenger periode har surret rundt, ikke klart å ta avgjørelser før omtrent i siste liten, at tankene har flikket og flakket fra en ting til en annen, som har resultert i at svært lite har blitt gjort i den rekkefølgen jeg opprinnelig hadde tenkt – på mystisk vis har mye allikevel blitt gjort. Kanskje skyldes det at jeg har sovet dårlig. Kanskje skyldes det at helgen var kjempebra, og at det var skuffende at den var over. Kanskje skyldes det at jeg løp for langt i går og slet meg ut, fordi jeg bare MÅTTE. Eller kanskje det skyldes et bulimisk innfall i går.

Mulighetene er så mange at jeg driter i dem. Dagen var herlig dårlig. Jeg gjorde en idiotfeil, oppdaget den, og gjorde det jeg kunne for å rette opp i den. Jeg skal følge med på den, at den ikke kommer tilbake og biter meg i rumpa om 6 måneder. Jeg skal ikke la den komme og overraske meg. Ikke f…

Jeg er skikkelig irritert, vil ikke se på noen, vil ikke bli sett. Jo, det er litt selvhat ute å går, men det er liksom innafor «normalen» for meg – spes med tanke på hvor selvhat har tatt meg før. Jeg hater kroppen min i dag. Føler meg som en ballong. Hater det.

Men det var hyggelig å snakke med kollegaer, det var moro på jobb, det var bra på trening og kjempehyggelig å trene med en venninne. Det var andre bra ting også som skjedde i dag.

Derfor skal jeg konkludere nå med at denne dagen har vært både bra og skikkelig dust. Nå er den snart over. Og jeg har ikke gjort skade på meg selv.

Jeg tror jeg er innafor på «normale dårlige dager» i dag. Det er en fin ting. Det er endring.

Jeg er drittlei av meg selv i dag, og tror jeg skal legge meg. Klokken er ikke 10 på kvelden enda. Fanken, gidder ikke mer av denne dagen. Sove.

En herlig dårlig dag.

2 thoughts on “En herlig dårlig dag

  1. Legger igjen en god klem og håper denne dagen idag er myyye bedre ❤ Du kan være utrolig stolt av deg selv som er kommet så langt, det viser enormt mye styrke ❤
    Det er så godt å se fremgangen, selv om det er grusomt med slike tøffe dager, men dette klarer du og jeg heier på deg steg for steg videre ❤

    Tusen takk for utrolig støttende kommentarer på bloggen min, varmer og betyr enormt mye ❤ Ser frem til å følge deg videre 🙂

    Klem klem

    Lik

Vil du kommentere?

