Ugler – av mange grunner

Ugler har liksom blitt hengende ved i 2014. Jeg er litt usikker på når jeg «startet» med ugler, men det tok av i forbindelse med et prosjekt på jobb. Inspirasjonen til å lage ugler av toalettpapirruller fant jeg på Recycleart.org – jeg linker til dem under Links. De sender ut nyhetsbrev med alt mulig rart av innhold. Det er folk over hele verden som har laget noe sprøtt, fantastisk, fint, morsomt eller nyttig av gamle ting man ikke trenger lenger. Der kom jeg over tp-uglene

IMG_2720

Disse 4 bor nå på kontoret mitt og jeg låner dem gjerne bort om noen trenger litt TLowlCare.

Det er tp-uglene som har bodd lengst i uglekolleksjonen min, og det er også de som kanskje har betydd mest, siden de var de første. Jeg kan lage noe som gleder meg.

Jeg laget en som jeg ga bort da jeg ikke visste hva annet jeg kunne gjøre. Om du leser dette noen gang – du er så nydelig og flott, tvil aldri på det, og dine tanker, følelser og meninger kan aldri stjele plass. De finner sin plass.

Tp-uglene fungerer også litt som stemningstermometer – om jeg kan le av en ugle, eller bare huske på dem, da er det ok.

IMG_2806

Denne fikk jeg tidliger i vinter, og jeg ble så overveldet og overrasket at jeg ikke vet om jeg  fikk takket ordentlig for den.

Takk! Den bor i vinduskarmen 🙂

SAMSUNG CSC

Den kom i denne 🙂

IMG_2725

Denne Kleenex-boksen snublet jeg over i butikken og jeg tenkte bare «oh lord, dette er helt fantastisk og nesten i overkant mye»

Jeg mener he he he – til og med for en begynnende hardbarka uglefantast 🙂 Jeg husker ikke om jeg kjøpte noe annet, eller om jeg bare gikk ut av butikken igjen med denne fangsten. Overveldet over hvor glad den gjorde meg. Tenk at Kleenex har laget noe som kan skape så mye glede (og tørre neser).

IMG_2662

Boksen over følger i samme stil som disse kleenex-fyrene, som jeg fant før boksen (og jeg trodde DE var nok).

IMG_2807

Stearinlysugle i motlys.

Denne fikk jeg i går 🙂 Takk igjen!

Så uglekolleksjonen endrer seg etterhvert som noen går ut (kleenexen brukes liksom opp) eller kommer til. Det skjer når det skjer. Hver ugle har sin historie. Mitt andre ugleinnlegg er her.

Jeg har visst fått eller funnet en slags maskotfugl. Det hendte visst bare.

Vil du kommentere?

