Yoga – del 2

I dag var jeg på yoga for første gang på … lenge. Perfekt timet.

Jeg skrev i går om at yoga kan være noe av det skumleste jeg gjør, og jeg holder fast ved det. Det er også noe av det som gir ro og hjelper meg å finne en slags balanse. Og jeg har enda ikke opplevd at yoga gjør noe verre. Heller ikke når jeg er skikkelig nedfor/ deprimert. Da kan det riktignok være ekstremt skummelt og nesten litt for tøft å lande i en yogatime, og slippe til følelser og alt annet som kan dukke opp. Det kan være i overkant voldsomt å åpne opp så mye uten å vite helt om du liksom tåler det som kommer.

Men yoga har ikke gjort meg verre. Og det fiiiiine med yoga er påminnelsen jeg får om at pusten alltid er der, pusten er det viktigste, pusten får deg gjennom både enkle og tøffe asanas, og at det handler om å være her og nå, og akseptere det som er – her og nå. Og det har jo bare en enorm overføringsverdi til resten av livet.

Vel, i dag var jeg altså på yoga, og jeg var litt utafor før timen begynte. Men så plantet jeg denne tanken om at uansett hvordan jeg har det nå, så vil ikke yogaen gjøre det verre. Og da ble det litt lettere å lande før praksis.

Også møtte jeg noen herlige mennesker. Det hjelper jo også 🙂

I tillegg har jeg akkurat nå – en liten stund – hatt et par favorittasanas. Det er Ushtrasana og lignende asanas som åpner opp brystpartiet og hjertet. Jeg vil jo så gjerne åpne opp.

En annen nydelig favoritt er balasana – for meg betyr den trygghet, beskyttelse og å ta vare på meg selv. Den er fin etter å ha åpnet opp.

  • Namaste –
Vil du kommentere?

