Sliten, frustrert, men ikke knekt

I dag er jeg sliten. Sliten av det som har vært, sliten av hvordan ting er nå, og sliten fordi det fortsatt gjenstår en god del arbeid. Ble for mye grubling i helgen. Jobber for å stoppe dette. Med mindfulness. Trenger mer trening i det…

Utløp
Det er rett og slett slitsomt å røske tak i omtrent alle automatiske tanker og handlinger, riste på dem og se hva som dukker opp. Det er uendelig lærerikt, men en fulltidsjobb.

I dag er jeg igjen frustrert av å føle at jeg ikke klarer helt å hoppe på «livets muntre karusell».

Det er bare akkurat som om jeg alltid henger litt etter. Jeg når. Ikke. Igjen.

I dag var en sånn dag. Jeg tror ikke det synes så godt på utsiden, denne indre kampen. Der prøver jeg jo å være den jeg vil være. Kanskje det faktisk fungerer bedre enn jeg tror? Eller – kanskje det er blitt enklere å godta den jeg er? Jeg kan smile med letthet og mene det:)

Positivt
Det er en tøff reise. Jeg vakler/ går/ løper/ klatrer videre. Ikke alene. Den staheten jeg har kjent på, som hjalp meg å tviholde på en del mønstre, bruker jeg nå for alt den er verdt – og for alt jeg makter – til å finne stødig grunnlag, se at jeg er god nok, se at jeg får til det jeg vil, se at det er bra nok. Det kjempes på daglig basis for et stødigere grunnlag, et godt liv.

Et godt liv betyr ikke at alt skal være bra hele tiden, at det skal være enkelt, at det skal være smertefritt, skadefritt, sykdomsfritt, uten tøffe dager og nedturer. Et sånt liv tror jeg ikke finnes. Men et godt liv, betyr for meg, akkurat nå – å tåle at det ikke er perfekt, tåle at jeg har feil, tåle at psyken vakler, tåle usikkerhet og utrygghet, samtidig som jeg greier å stå godt planta, trygg i meg. Så jeg kan slippe å kjenne at det er så vanskelig, skummelt og vondt, så mye av tiden.

Det føles som det eneste bra som har kommet ut av all grublingen i helgen og i dag er at jeg er blitt litt sikrere ved å begynne å innrømme at jeg er usikker. Jeg blir litt tydeligere for meg selv, jeg ser litt klarere hva som er hva…

puh… Et hjertesukk?

musikkinspirasjon:

-Namaste-

Vil du kommentere?

