Man lever og lærer

«You live, you learn» av Alanis Morissette. Dette var en av flere veldig, veldig gode og nødvendige tilfeldigheter som skjedde i dag.

En kjent og gammel uro kom krypende utover ettermiddagen, og jeg vet fortsatt ikke alltid hvordan jeg skal håndtere den uroen.

Tidligere har jeg hatt færre løsninger, som ikke har ført noe særlig godt med seg, og jeg driver og lærer at jeg kan takle uro ved å fokusere på å puste, rusle en tur, strikke, knipse noen bilder.

Men i dag klarte jeg ikke å roe ned, og stakk ut på løpetur i stedet. Det er jo ikke nødvendigvis en negativ utvei – jeg forstår jo hvorfor jeg løp. Jeg vet jeg ville flykte fra uroen, løpe fra følelsen, løpe til jeg ikke kjente noe, til jeg kollapset, men jeg gjorde ikke det, helt. Jeg løp bare.

Og den første låta på spillelista mi var tilfeldigvis denne gullåta fra Alanis Morissette. Den traff veldig godt i det jeg fløy avgårde.

-Namaste-

Vil du kommentere?

